Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Paulien Coomans - WaarBenJij.nu Mijn eerste reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Paulien Coomans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Paulien

11 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk hebben we wifi dus hier komtie dan.. Mijn eerste reisverslag. Het is hier echt geweldig! Donderdag zijn we aangekomen in Paramaribo. (Marieke, Dick, Mirjam en ik). De vlucht was negen en half uur en we hadden ook nog vertraging. Na twee uur was ik het vliegtuig al helemaal zat. Maar goed, na eindelijk geland te zijn konden we onze benen weer strekken. We moesten eerst ons paspoort laten controleren en dat duurde heel lang dus we hebben een uur gewacht daar. Daarna mochten we onze koffers ophalen. Die waren allemaal gewoon op een hoop gegooid en we moesten onze eigen koffer daar tussenuit graaien. Badloe (onze verhuurder van het huis) en zijn vrouw stonden ons buiten op te wachten. We moesten nog ander half uur rijden naar "huis". Daar aangekomen kregen we eerst een rondleiding en daarna hebben we met Badloe en zijn vrouw lekker wat gedronken. We hebben een onwijs gaaf huis. De volgende dag zijn we naar de vreemdelingendienst gegaan voor ons paspoort. Ook hier ging alles weer op zn dooie gemakkie en na een paar uur voor 1 stempel gewacht te hebben konden we weer gaan. S'middags zijn we naar de stad geweest en hebben daar een beetje rond gedwaald. echt onwijs mooi!! Zaterdag hebben we boodschappen gedaan en nog weer even naar de stad geweest naar een markt. Ik heb echt mn ogen uitgekeken. Er waren allemaal vrouwen zich aan het afreageren op een paar dooie vissen. Ze stonden daar te hakken joh! Het stonk er ook heel erg maar het was een hele ervaring. Mahinder (onze taxichauffeur en werknemer van Badloe) heeft ons de hele stad laten zien. savonds kwamen de anderen aan (Annerieke, Sybrigje en Corlinda). ZOndag zijn we naar een engelstalige kerk geweest samen met de familie Bijkerk (nederlands echtpaar wat hier woont en voor de MAF werkt). smiddags heeft zij ons weer opgehaald en hebben we bij hun thuis een preek geluisterd en nog even gekletst. Tja en toen maandag,: We moesten om half acht in het ziekenhuis zijn. Mevrouw Baboelall (hoofdzuster daar) heeft ons wat dingen verteld over het ziekenhuis. daarna moesten we een MRSA test doen en mochten we naar onze afdeling. Wat je daar aan treft is echt niet normaal! De vloer ligt er half uit, mensen liggen met zn zessen op een klein kamertje en overal lopen beesten. de hoofdzuster van de afdeling waar we ons moesten melden was er niet. Dus vanmorgen maar weer terug naar het ziekenhuis. Gisteren hebben we fietsen gekocht dus we kunnen eindelijk fietsen. het is wel levensgevaarlijk want je moet hier op de weg fietsen en de wegen zijn hier nogal smal dus de autos zoeven vlak langs je heen. maar hier zijn we nu al beetje aan gewent. Goed, vanmorgen dus weer terug naar het ziekenhuis. Gelukkig was de hoofdzuster er en hebben we kennis gemaakt waarna we weer terug mochten naar huis want we mogen morgen (woensdag) pas beginnen. Terug uit het ziekenhuis maar weer naar huis dan.. Lekker een poosje in de hangmat geslapen want ik was niet helemaal fit. waarschijnlijk een beetje te pittig gegeten maar daar moeten we maar aan wennen want dat doen ze hier allemaal. toen het wifi eindelijk rond was eerst lekker met paps en mams geskyped.. heerlijk om ze weer te spreken. toen ik weer naar buiten ging gooide ik (per ongeluk natuurlijk) de voordeur een beetje te hard dicht waardoor die niet meer open kon en de helft van de groep binnen zat opgesloten. er zitten hier namelijk tralies voor de ramen dus we konden ook niet door het raam. onze techneut (Mahinder) maar even gebeld en die heeft ons verlost. Daarna was ik aan de beurt om te koken. ik wilde lekker surinaams koken maar dat is behoorlijk mislukt. ik had rijst met doperwten erdoorheen en kip met sambal en ui en ik was er van overtuigd dat het ging lukken... niet dus! ik had veeeel te veel zout over de rijst gedaan dus dat was niet te eten en door de kip had ik ietsiepietsie teveel sambal in gedaan dus we spoten bijna vuur met zn allen... desalnietemin hebben we met zn allen toch aardig wat gegeten en de rest maar aan de hond gegeven.. Terwijl ik dit typ is het hier nog steeds lekker warm. ongeveer nu nog 25 graden maar overdag regent het nog best veel want de regentijd is nog niet helemaal afgelopen. het is hier nu half acht. (vier uur vroeger als in nederland).. Ik ga nu proberen de sambal van de borden te wassen en daarna lekker relaxen want dat doen ze hier allemaal en je hoort je aan te passen aan de cultuur waar je bent he:).. tot de volgende keer.....

  • 12 Februari 2014 - 00:00

    Petra:):

    Ha Paulien!
    Wat super om dit te lezen, ik ga zeker te weten jouw verdere reisverslagen lezen!! :-D Én wat is het heerlijk warm daar, om jaloers op te worden! :-)) Meid vooral genieten en overal je ogen open houden voor al het mooie wat je tegen komt! Veel plezier en heel veel succes op je stage en trouwens met al je uurtjes die je in je hangmat ligt met 25graden! ;-) Grtjes vanuut Elspeet, Petra! (Die wachtend uitkijkt naar het volgende reisverslag xD)

  • 12 Februari 2014 - 09:06

    Marieke Jansen-coomans:

    ha Paulus!
    leuk verslagje! ga zo door en hou ons maar een beetje op de hoogte!
    geniet met volle teugen, steek een hoop dingen en ervaringen op en smijt niet meer te hard met die deuren ;)
    liefs, je tantetje en heel de bubs vanuit Oostdijk

  • 12 Februari 2014 - 11:04

    Bertina Schouten:

    He paulus,
    leuk om je reis verslag te lezen,
    zo hebben we toch het gevoel dat je niet helemaal aan de andere kant van de aardbodem zit haha
    we gaan je zeker volgen
    succes vandaag met je eerste werk dag
    groetjes van ons allemaal
    tante bertina

  • 13 Februari 2014 - 08:56

    Ans:

    Hoi Paulus,

    Wat een heerlijk verslag. Ik zag het helemaal voor me. Echt iets voor jou die deur ja. Al die beesten daar zou niks voor mij zijn. Ik zag een foto met een slang vreselijk. Maar daar geef jij niets om toch. We gaan je volgen. De kinderen vragen ook heel de tijd hoe het met je is.

    Geniet ervan.

    Heel veel liefs van Andre Ans Harm Jan Celise en Chanelle

  • 14 Februari 2014 - 10:19

    Teuni:

    Haay Paulien,oma heeft net jouw verhaal gelezen!!
    Groetjes van opa en oma schouten uit vierhouten
    (Ze beleven niet zo veel als jou;)

  • 16 Februari 2014 - 23:07

    T.arja:

    Hee lieve Paultje ! Jij.vermaak je je daar wel merk ik! 'K zou wel even om het hoekje willen kijken hoor! Veel plezier en succes met alles ! Hoort snel weer van mij!xxx t. Arja

  • 09 Juni 2014 - 10:28

    Jannie:

    Levensgevaarlijk die tralies voor de ramen, stel je voor als er brand uitbreekt en je moet via de slaapkamer vluchten, wat dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Mijn stage in Suriname...

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 983
Totaal aantal bezoekers 36870

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 08 Juli 2014

Mijn stage in Suriname

Landen bezocht: