Niks is zo bizar als Suriname.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Paulien Coomans - WaarBenJij.nu Niks is zo bizar als Suriname.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Paulien Coomans - WaarBenJij.nu

Niks is zo bizar als Suriname....

Blijf op de hoogte en volg Paulien

11 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Halloo allemaal..

Hier weer een reisverslagje over het afgelopen weekend en mijn werkervaringen.
Op m'n stage is het de laatste dagen rustig. 's Morgens krijg ik eerst van mijn medehuisstudenten een hele preek over mijn ochtendhumeur.. Heel uitbundig wensen ze me weer goedemorgen met de weet dat ik smorgens niet teveel aan m'n hoofd moet hebben en elke morgen om kwart voor zes vraag ik me weer af waarom ik dit vak heb gekozen maar als ik eenmaal aan het werk ben en m'n ochtendhumeur eraf heb gefietst, weet ik het weer.. Vandaag was het wel weer even stressen. Het was bezoek uur en ik was bezig met de rapportages toen ineens één van de bezoekers op de grond neerviel.. Ze had een beetje bloed gezien bij haar moeder in het infuus en daar kon ze niet tegen. Het duurde heel lang voordat ze weer bij kwam. Mijn collega had haar op een stoel gezet want alles wat op de grond ligt wordt een soort van onrein ofzo en zit een bepaalde betekenis achter, en blijkbaar geld dat ook voor mensen.. Na een poosje kwam ze gelukkig weer bij en heb ik haar buiten op het terras gezet. Kom ik weer terug, ligt de volgende patiënt te schudden in bed. Hij had last van koude rillingen, maar gelukkig was het niet zo erg als vorige week. Snel de controles gedaan en hem medicijnen toegediend. Ik was vandaag verantwoordelijk over zes patiënten. Ligt eindelijk die patiënt weer een beetje rustig in bed, stoppen zo'n beetje alle infusen ermee.. Hup, weer nieuwe naalden steken en de boel een beetje doorspuiten. Ook dit is nog niet altijd zo'n succes. Ik had net een nieuwe naald gestoken bij een patiënt maar hij was er mee gaan lopen en de hele infuuslijn zat vol bloed. Dus ik wilde hem doorspuiten en toen knapte de lijn van de naald af en het water met het bloed spoot ook overal naartoe.. De hele grond onder het bloed, inclusief mijn schoenen..

Vorige week ook nog wat raars meegemaakt. Ik moest een blaaskatheter inbrengen bij een vrouw. Dus ik was op zoek naar het goeie gaatje en ik dacht dat ik hem gevonden had, dus ik steek die katheter erin maar dat ging niet. Nou, ander gaatje proberen dan maar.. Dat was wel de goeie, dus ik steek weer die katheter erin en na even duwen zie ik die katheter weer via een ander duister gaatje naar buiten komen. Ik heb echt m'n ogen uitgekeken.. Het bleek dat die vrouw dus drie gaatjes had. Die derde was een gaatje wat er eigenlijk helemaal niet hoort te zitten maar wat dus in verbinding stond met de urineleider. Echt zo bizar! Mijn collega en ik hebben er wel vreselijk om gelachen want het was echt een raar gezicht. Een katheter die je er in de urinebuis in stopt en er via een ander gat met dezelfde gang weer uit komt..LolxD

Donderdag is mijn laatste stage dag op de afdeling chirurgie en dinsdag hoop ik op verloskunde te beginnen.. Ik zie er echt vreselijk tegenop.. Al die bevallingen enzo:( Blehh... Ik denk dat ze mij dan ook van de grond kunnen rapen.. Maar goed, Ik ben heel benieuwd hoe het er aan toe gaat en het zal vast wel goed komen..

Afgelopen vrijdag zijn we naar het zwembad geweest, hebben daar lekker gechilld en's avonds met een paar uit eten.. Zaterdag zijn we naar Neotropical Butterfly Park geweest. Echt geweldig leuk.. We mochten van die kleine schildpadden vasthouden. Grote vlinders joh! Echt niet normaal.. Wel heel gaaf om te zien. Daarna zijn we naar de overkant van de rivier gereden en zijn we naar Fort Nieuw Amsterdam geweest. Dat is vlak aan het water dus daarna hebben we lekker aan het water gelegen en van de ondergaande zon genoten.. Heerlijk.. Aankomende zaterdag gaan we quad rijden in de jungle ergens.. Heel veel zin in.. En zo vermaken we ons hier prima.. s Maandags zien we al weer uit naar het weekend..
Gisteren de was van drie weken maar weer even gedaan. Wat een drama is dat hier. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ondanks dat het water in de wasmachine helemaal niet warm wordt, is nu alle was verkleurd. Echt niet grappig.
We houden tegenwoordig ook een blunderboek bij met z'n allen, maar die publiceren we misschien over vier maanden wel een keertje..

Zoow, dat was het wel weer denk ik.. Ik kruip de hangmat weer even in..
De reacties op m'n blog vind ik echt super leuk! Bedankt allemaal!
Heel veel liefs uit Suriname en tot de volgende keer..

-X-X-X-

  • 12 Maart 2014 - 14:08

    Ans:

    Hoi Paulien,

    Nou het is hier dikke pret na het lezen van jou verslag. Wat dacht je ik ben verkeerd voorgelicht met dat derde gaatje????
    Wat maak jij een hoop mee en leuk dat wij met jou mee kunnen genieten.

    Lekkere spin weer trouwens. Zijn dat jullie huisdieren??

    He we horen weer van je

  • 12 Maart 2014 - 21:51

    T. Arja:

    Hee Paultje , wat een super foto's heb je gemaakt !!.... Kan bijna niet waar zijn !!! En wat voorl leuke goser staat er achter jou!! Daar mag je vast wel mee thuiskomen!!!veel plezier verder en tot een volgende keer!!xxxx dikke knuffel uit uddel!

  • 17 Maart 2014 - 20:23

    Henk En Jetty Van De Pol:

    Ha Paulien,
    Wat leuk om jou daar in het verre Paramaribo te zien. Volgens mij ben je al aardig gewend en heb je het goed naar je zin!
    Wel een hele belevenis en een hele leuke ervaring om dit samen met de vriendinnen te doen.
    Ja, het werken in een ziekenhuis is wel anders dan hoe het hier gaat!
    Dat zal eerst wel even wennen zijn .

    Nog veel plezier daar,

    Groetjes,
    Henk en jetty

  • 18 Maart 2014 - 11:02

    Tante Ma:

    Hoi Paulusje,
    Even samen met oma je verhaa...len gelezen, wat een belevenissen. Mqr er zijn toch ook wel leuke dingen bij, pas maar op met de quad, o ja het is al geweest zie ik.
    Ik ben nu weer een beetje mijn eigen baasje, geen dames die je rug komen wassen, meer over de vloer!
    De auto is ook weer van mij, heerlijk.
    Nog veel (werk) plezier en tot de volgende belevenissen.
    Liefs tante Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Mijn stage in Suriname...

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 4007
Totaal aantal bezoekers 36867

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 08 Juli 2014

Mijn stage in Suriname

Landen bezocht: